Foto: Sofie Brovold

Gratis første semester!

Nidaros Hockey Bredde inviterer jenter og gutter i alderen 3-10 år til å prøve ishockey gratis sammen med oss i Leangen Ishall. Du betaler kun medlemsavgift

PÅMELDING GJØRES HER

Dersom dere allerede har lastet ned appen spond kan dere bare søke opp gruppen via denne koden: JATVB

Treningstider Onsdag kl 17:45

Oppmøte

Møt opp i god tid om barna skal skifte i hallen (ca 30 min), det kan fort ta litt tid å skifte om. Fint om barna er ferdig skiftet 5 min før treninga starter. Det å sitte sammen i garderoben både før og etter trening er også en fin anledning til å bli litt bedre kjent.

Utstyr
Dere trenger ta med:

• skøyter
  • hansker
  • hjelm

Norges Ishockeyforbund har utarbeidet en utstyrsguide. Denne kan leses ved å klikke på lenke.

Vi har utstyr til utlån så langt utstyrslageret vårt rekker.

Husk egen vannflaske med navn på. Merk også køller med navn. Trenerne merker hjelmene til nye barn.

Utstyr kan kjøpes brukt på Finn.no eller “kjøp/salg av hockeyutstyr i midt -norge” på Facebook. Gode startpakker kan også kjøpes på XXL.

Hva skjer på isen

På isen lærer barna grunnleggende skøyteteknikk og trygghet. Ingen forkunnskaper kreves. Nybegynnere starter med enkle øvelser og lek for å bli vant til isen. Trenerne tilpasser utfordringer basert på ferdighetsnivå, sikrer mestring og fremgang. Ingen går på isen uten trenerens fløytesignal. Foreldre, mange nye i miljøet, vil få veiledning fra  trenere og lagledere. Når barna er trygge på isen kan foresatte nyte trening fra tribunen.

Det er ikke lov å for foresatte å oppholde seg på isen uten hjelm og skøyter.

Det finnes mange gode grunner til å starte med hockeyskole

Få aktiviteter gir barn så mange mestringsfølelser som skaper et godt selvbilde som sporten ishockey gjør. Et barn vil oppleve mellom 5 og 8 mestringsfølelser hver gang de er med på isen.

Ishockey er god på motorikk, koordinasjon og balansetrening. I tillegg får barna oppleve lagspill, samarbeid og vennskap.

Ingen nærområdeidrett, men det er ikke negativt

Ved å være med på ishockey vil barna skape vennskap og nettverk utenfor sin skolekrets.

I og med at dette ikke er en nærmiljøidrett, må dere foresatte hjelpe barna med å sosialisere seg. La de få bruke garderoben og kanskje bruke noen minutter i hallområdet etter trening slik at barna kan være litt sammen og dere foresatte møtes. Dette er en flott arena for både barn og voksne til å stifte bekjentskaper.

Ishockey er kjent for fantastisk garderobekultur hvor det skapes gode vennskap.

Kontinuitet og mestring

Ishockey kan er utfordrende, særlig for første gang på isen. Foreldre oppfordres til å snakke med barna om at det kan være litt vanskelig i starten, men at det blir lettere med øvelse. Etter første gang blir det morsommere og gir en følelse av mestring. Regelmessig deltakelse hjelper barna med kontinuerlig framgang. Å se barna utvikle seg og mestre skøytingen er gledelig. Før første gang kan barna prøve å gå litt med skøyter på et egnet underlag for å bli vant til balansen. Å komme god til før trening gir dem mulighet til å gå med skøytene i garderoben før de går ut på isen.

E-post: leder@leangenhockey.no

Ishockey er verdens raskeste lagidrett og morsomste barneidrett, og den har i de siste årene hatt enorm vekst i Norge både for jenter og gutter.
Vi i Nidaros Bredde gleder oss til å bli kjent med både barn og foresatte!